کد مطلب:29082 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:99

بیان حقایق تاریخی












هر حادثه ای در دل تاریخ به وجود می آید و با گذر زمان به نسل های بعدی منتقل می شود؛ امّا چگونه این انتقالْ صورت می گیرد؟ چه كسانی دارای نقش مؤثّر در پیدایش حوادث اند؟ و حادثه ها چگونه به وجود می آیند؟ و....

اسلام در شبه جزیره عربستان به عنوان پدیده ای شگفتْ ظهور كرد و عكس العمل های بسیاری در پی آورد و راه خود را از بین سختی ها و پستی و بلندی های بی شمار گشود و گام در پیش نهاد و علی علیه السلام در این حركت، نقش برجسته ای داشت.

آیا آنچه برای نسل های گذشته در آن روزها گفته می شد، درست بود؟! هنگامی كه پس از درگذشت پیامبرصلی الله علیه وآله در زمامداری جهان اسلامْ تغییر به وجود آمد، این تغییر، تحوّلات بسیاری در پی داشت، موقعیّت بسیاری از شخصیّت های بزرگ را پایین آورد و موقعیت بسیاری دیگر را بالا برد. برای بسیاری از آنان فضایلی به دروغْ ساخته شد و بر بسیاری نیز ستم رفت... و امام علیه السلام تنها كسی بود كه در روزگاری كه دهن ها بسته، زبان ها بُریده، و قلم ها شكسته بود، بیرق حق را برافراشت و حقایق تاریخ را - آن گونه كه بود - بیان داشت. چه كسی جز علی علیه السلام در این كار، نقش نخست و تأثیر جدّی داشت؟!